FOLLOWER

SIMPTOM AWAL TINDAK BALAS MAB | HEALING CRISIS MAB





Buat anda yang baru mengambil MAB... 


berikut disenaraikan antara tindakbalas proses rawatan 

MAB.. 

(hanya segelintir sahaja yang mengalami simptom2 ini)




1)Period menjadi lintang pukang-period mungkin 

akan berlanjutan lebih dari 7 hari...

-ada juga kes yang period datang 4hari.. 

then stop 2 hari.. then datang semula..

** pada masa ini MAB dalam proses merawat darah kotor 

dalam peranakan..dan darah tu dikeluarkan melalui period..



2)Rasa mengatuk...

-selalunya akan di rasai pada yang mengambil MAB pada 

waktu pagi..

-pada yang ambil malam... tentu tak perasan simptom ni 

sebab lepas makan MAB.. memang nak tidur.. hehehe..


3)kerap kencing/buang air besar/ kentut.

**MAB tengah buat angin dan toksin la tu...



4)pening kepala

-adakalanya boleh membawa sampai demam

**MAB ni agak panas.. so disarankan banyakkan minum air 

masak.


5)rasa berdenyut pada payu dara...

-ada yang berasa denyutan yang menyakitkan sehingga tak 

boleh nak pakai baju dalam

**situasi begini selalunya di alami jika kita hampir didatangi period.

begitulah juga dengan MAB.. bermakna, MAB sedang 

merawat tubuh kita.


JANGAN LUPA!! salah satu fungsi MAB ialah menegangkan 

payudara.. so denyutan tu bermakna.. payudara semakin 

menegang.. wow.. mengancam la lepas ni.. hehehe







***NAMUN ANDA TAK PERLU RISAU KERANA SIMPTOM-

SIMPTOM INI HANYA SEMENTARA... 

tempohnya bergantung pada tahap kesihatan dan ketahanan 

tubuh masing-masing...


OLEH ITU... 
diharap semua pengamal-pengamal MAB dapat bersabar 

terhadap tindak balas rawatan MAB ini...


Setiap usaha itu perlu ada kesungguhan untuk mencapai 

tahap kejayaan yang diinginkan...

INSYAALLAH...

KENALPASTI WARNA KEPUTIHAN | BERTINDAK SEGERA!



Setiap wanita ada keputihan. adakah normal atau sebaliknya???

tahap kenormalan keputihan anda bergantung pada warnanya.. jom periksa kesihatan anda sebelum terlewat!





PUTIH:
Lelehan pekat,putih dan tidak menyebabkan kegatalan.Tapi jika sebaliknya itu menandakan jangkitan kulat.


JERNIH:
Ia petanda kamu sedang ''subur''.


JERNIH SERTA CAIR:
Ia boleh berlaku pada waktu berbeza dalam kitar kesuburan,dan mungkin keluar lebih banyak selepas senaman berat.

KUNING ATAU HIJAU:
Ia mungkin petanda jangkitan terutama jika ia pekat dan agak berketul seperti keju,selain berbau busuk.Elok lah berjumpa doktor segera untuk rawatan lanjut..


MERAH KEHITAMAN:
Boleh berlaku selepas haid,ia mungkin sisa darah haid.


''SPOTTING''/ LELEHAN MERAH:
Ia mungkin berlaku disaat kamu sedang subur,ketika peringkat awal kehamilan,atau ketika kamu sedang dalam haid.Jika ia berlaku sepatutnya kamu haid-tapi ia tidak berlaku,maka kamu sebaiknya menjalani ujian kehamilan.



PERIHAL JANGKITAN KULAT

Hakikatnya setiap wanita sihat ''menyimpan'' sedikit kulat pada sekitar kawasan kemaluan. Begitupun,jika jumlahnya bertambah dari kadar sepatutnya,situasi akan berubah kepada jangkitan. Dan biasanya ia tiada kena mengena dgn si suami.Antara puncanya termasukklah mengambil ubat antibiotik,hamil,kencing manis atau kesan terlalu panas hingga banyak berpeluh. Petanda jangkitan kulat? Antaranya ialah keputihan pekat,bengkak serta sakit pada sekitar rahim,gatal keterlaluan,dan kesakitan ketika seks berlansung.Untuk merawatnya doktor akan mengambil contoh sel daripada kemaluan kamu untuk menentukan jenis kuman yang menyerang. Kemudian kamu mungkin akan diberi ubat untuk dimasukkan kedalam salur kemaluan. Ia berfungsi ''membersihkan '' kawasan terbabit.Tidak pun kamu mungkin akan diberi ubat makan..


Beberapa tips mengubati keputihan (secara umum)

**Bersihkan vagina secara teratur dengan menggunakan produk pembersih yang berasaskan susu

**Hindari penggunaan produk berbentuk bedak kerana akan menggalakkan pertumbuhan kulat

**Memastikan vagina selalu dalam keadaan kering saat berpakaian

**Gunakan celana dalam yang kering

**Celana dalam yang mudah menyerap peluh layak untuk dijadikan pilihan tepat

**Sebaiknya elak memakai seluar jin kerana akan menghalang udara masuk ke organ vital

**Teratur menukar pad sewaktu period

**Amalkan Maajun Anggun Bistari

Habbatus Sauda & Madu

Mari berkongsi khasiat Habbatus Sauda & Madu...

BAGAIMANA HABBATUS SAUDA’ BERPERANAN
Kebanyakan masalah kesihatan manusia ketika ini adalah berpunca dari masalah yang sama, samada infeksi oleh mikro-organisma seperti bacteria, virus, parasit dan kulat. Jika menggunakan pengubatan secara klinikal (ubatan allopatik), setiap kesan atau petanda penyakit akan di rawat secara berasingan, dan selalunya menggunakan ubatan yang di furmulasi secara kimia yang mengandungi alkohol dan beberapa kandungan bahan berbahaya.

Sementara habbatus sauda’ berkesan merawat tubuh secara keseluruhan dan bertindak ke atas punca sebenar penyakit. Habbatus sauda’ menyelaraskan kembali sistem pertahanan tubuh samada tatkala ia terlalu lemah atau ketika keadaannya terlalu kuat. Ia sangat cemerlang dalam merawat penyakit yang berkaitan dengan masalah hormon dan alahan yang kronik. Secara am, kegunaan serta manafaatnya terlalu banyak. Ia membantu sistem metabolisma, memperbaiki sistem pencernaan, menurunkan paras kandungan gula dalam tubuh. Ia akan membantu menyahkan segala cacing dan parasit dari dalam saluran usus. Ia berguna dalam melegakan sakit kerongkong , batuk, asthma, selsema, mengatasi keradangan, memperbaiki dan melancarkan peredaran darah, menambah pengaliran susu badan, membekalkan tenaga segera, menambah jumlah bilangan sperma, menstabilkan sistem tunjang, mengalakkan pertumbuhan rambut sekaligus menghalang keguguran rambut, mengatasi kulit berkedut, menambah ‘tone’ badan, disentri kronik, diabetes mellitus, dan banyak lagi.

Beberapa manfaat jintan hitam atau habbatus sauda berdasarkan penelitian para ahli kedoktoran :

  • Menguatkan sistem kekebalan tubuh
  • Meningkatkan daya ingat dan konsentrasi
  • Meningkatkan bioaktivitas hormon
  • Menetralkan racun dalam tubuh,
  • Mengatasi gangguan tidur dan stress,
  • Anti histamin/anti alergi
  • Memperbaiki saluran pencernaan dan sebagai anti bakteri
  • Melancarkan air susu ibu
  • Tambahan nutrisi pada ibu hamil dan balita
  • Anti tumor
  • Nutrisi bagi manusia
  • Anti Oksidan
  • Anti infektif dan broncodialating

Khasiat Madu:

  • Aktif menjalankan fungsinya memulihkan tenaga dengan segera
  • Menghentikan batuk dengan cepat
  • Membersihkan, membuang segala kotoran dalam darah.
  • Mengendurkan urat-urat yang tegang, tekanan, kemurungan.
  • Menghentikan kesakitan sendi
  • Baik untuk sistem pernafasan
  • Badan dapat menyerap madu dengan mudah tanpa memprosesnya terlebih dahulu
  • Membunuh kuman dan virus didalam darah
  • Membaikpulih dalaman wanita dan memelihara kesihatan kaum lelaki serta menambah keharmonian rumahtangga.
  • Menghilangkan gatal-gatal pada kulit dan parut luka dengan segera
  • Meningkatkan prestasi mental
  • Mencantik, menghalus, melembap dan mengawal keanjalan kulit.

Keistimewaan:Madu dapat disingkatkan dalam kata-kata Ibnu Sina “Madu itu menguatkan roh (kerohanian), madu itu menambahkan kerajinan (dan semangat), madu menggerak (membuka) selera makan, madu memelihara kemudaan, madu menolong melancarkan percakapan. Pada madu terdapat ciri-ciri makanan, ubat, ibadah, sunnah, taubat sesudah mengenali nikmat Allah yang besar ini dan pendekatan diri kepada Allah

HARGA PENGENALAN:
RM25 SEBOTOL (200GRAM)
POS LAJU
RM6
(SEMENANJUNG M'SIA)
RM10
(MALAYSIA TIMUR)

TESTIMONI HABBATUSSAUDA + MADU

`
1) PELBAGAI KHASIAT HS

1.1HS KURANGKAN KENCING MANIS
HB ni memang bagus untuk seisi keluarga...
emak saya suka makan sebab buang angin dalam badan, pastu senang buang air besar, bacaan glukos kurang dari 10.00 (dia ada kencing manis, biasanya kalau tak suntik insulin memang confirm berbelas bacaannya).
1.2 HS LANCARKAN AIR BESAR, DAN KURANGKAN ALAHAN RESDUNG
tunang abang saya suka makan juga sebab senang buang air besar, kaki dia selalu kebas tp sekarang dah ok, putih2 di hidung dia senang keluar (dia ada resdung).

1.3)HS BUANG ANGIN DALAM BADAN & LANCARKAN AIR BESAR
saya pun suka makan w/pun dalam masa yang sama makan MAB sebab buang angin dalam badan, senang buang air besar, rasanya sedap hehehe

HB + MADU memang la banyak khasiat dan faedahnya selain dari yang nyatakan tu....
marilah kita kembali kepada perubatan islam...jauhi dari makan chemical

2)HS SESUAI UTK PENGIDAP ASMA (SEISI KELUARGA)

Hai kawan2 cubalah HABATUS SAUDA utk anak2 sebelum mereka sarapan..Insya Allah mereka akan cergas sentiasa... walaupun bersekolah pagi & petang.....

Dah try kat anak2 angahlin 2 bulan memang puas hati.........Sebulan 2 botol untuk seisi keluarga...KENAPA ANDA TAK CUBA????????

Alhamdullilah anak bongsu den pun dah jarang kena ASMA... dan jarang2 batuk, selalu risau kalau hujan2, sekarang jarang jumpa doktor dan jarang berubat kampung...

HABATUS SAUDAH BESTTTTTTT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...